onsdag den 8. februar 2012

Hjemmelavet Greengate ur

For 2 år siden købte jeg et kæmpe ur i Jysk for 30.- på tilbud. Det var dengang mørkegrå/grønlig i kransen og inde bag glasset var det heller ikke så kønt. Jeg har siden da malet kransen i en mintfarvet, så uret skulle passe lidt mere ind til vores hjem. Sidste år blev den dog pakket væk, da jeg fik mig et andet ur og jeg blev heller aldrig helt tilfreds med det gamle ur.
Nå, men i december sidste år, var jeg i Kvickly og kigge efter gode tilbud da jeg "faldt" og et hobbysæt hvor der var et urværk og et stort 6 tal i pap, så man kunne lave sit eget ur til kun 10 kr. Så jeg nuppede selvfølgelig lige 2 stk. hobbysæt. Jeg ville nemlig så gerne lave mit eget ur i Greengate stil. Og igår fandt jeg så det gamle ur frem igen, skilte det ad, tog stoffet og de gamle viser ud, samt urværket. Kransen blev genopfrisket med en ny lyseblå farve, som jeg også har malet 2 af mine stole i. Spånpladen hvor urværket havde været på, malede jeg hvid af 2 omgange og derefter limede jeg en serviet på med decoupagelim. De nye viser, samt urværket satte jeg på, ( fra hobbysættet ) og til sidst satte jeg hele uret sammen igen. Dejligt nemt og så til en 10' er.
Ide'en kan jo bruges på alle ure der kan skilles ad. Hurtig og nem fornyelse.






Uret før det fik et nyt lag lyseblå maling, nye viser og baggrund.


Efter en kærlig hånd fra mig  :)





11 kommentarer:

Sisse sagde ...

Hej Tina

hvor er det blevet rigtig sødt

er helt vild med den lyseblå farve

tror også jeg skal have nogle Cafe latte kopper i Greengate i den nye serie er mest til det lyseblå de laver :-)

Ha en dejlig dag Tina

Knus Sisse

Unknown sagde ...

Great idea! I have the same clock and don´t like the colour, too ;D
Thank you for inspiration....
Greets,Tini

Indretning og ideer i sommerhusstil sagde ...

Hej søde ja det er en genial ide og hvor er det blevet flot.Tak for din søde hilsen ja det er en blanding af smerter samt alt for mange tanker,så her er jeg gået lidt ind i en dårlig periode.Er blevet til 6 timers søvn i denne uge.Men med blog venner som dig og mange andre der lige løfter fingerne skal jeg nok klare mig i betyder bare så meget.Stort knus og forsat rigtig dejlig dag til dig og familien herfra

Solvejfire sagde ...

Hvor er det smart at give noget man er træt af et nyt look og så kan det lidt igen :) og det pisser jo perfekt til dit hjem
God ide
Knus jeanett

Lulufant sagde ...

Tak Sisse :) Det er bestemt også en' af mine ynglings farver. Jeg har også ønsket mig noget til min fødselsdag på mandag, i det nye lyseblå med de små blomster, det er bare så sødt. Og tak i lige måde..

Thank's Tini :)
Then you can do the same with your clock ;D)) I have set myself as a regular reader of your blog. It is soooo beautiful <3

Tak Else :)
Øj, det er da godt nok heller ik meget søvn. Det kører skisme også en helt ned. Til sidst kan man hverken høre eller føle, hvis det fortsætter over flere dage. Du må gå tidligt i seng min ven ;D)) Og tak i lige måde.

Knus fra Tina

Lulufant sagde ...

Tak Jeanett :)
Du mente vel passer og ik PISSER !! Thi hi.. den taste fejl var en af de sjove :) :)
Knus <3

Anne O sagde ...

Det er blevet super fint og passer lige ind i din stil - smukt ;0) Knus Anne

Birgitte med Annekset sagde ...

Det passer jo bare perfekt ind i dit hjem Tina. :-)
God weekend
Knus Birgitte.

Sommerhusstil sagde ...

Hvor er det bare fint :O) Det er bare nogle fine billeder du sat ind foroven :O) Klem betina

Alice Schmidt sagde ...

hvor er den blevet god og flot :-)

Lulufant sagde ...

Tak alle sammen for Jeres søde kommentarer :) Jeg er også rigtig glad for uret. Og hvis jeg bliver træt af motivet er det jo bare at udskifte det igen ;D)
Knus fra mig