mandag den 12. november 2012

Et lille "jule" pip fra mig og nylig julestemning

Kuk kuk... jeg er her stadig, har bare haft så meget om ørerne i de sidste par uger, så jeg har ikke haft mulighed for at kæle for min elskede blog, som jeg plejer...
I de sidste 2 uger er der sket rigtig meget herhjemme..  Vi har fået lavet TOTALT om, vi har måtte sande og desværre skille os af med vores kæmpe sofa, da vi kunne se at den ikke kunne overleve en dag mere og det nye valg faldt på IKEA's Ektorp sofa da den var på tilbud med hele 25 % besvarelse for en lille mdr. siden og så har vi købt brugt "gammelt" sofabord igennem DBA, fik bordet helt VILDT billigt til en 1/8 del af hvad det koster som nyt., da det virkelig trængte til en god gang forkælelse og maling. Sofabordet er nu blevet helt færdigt og jeg syntes selv at det er blevet så fint..  ELSKER bare når man kan sparer en MASSE penge, for det er jo ikke ligefrem dem som hænger på træerne.. Hmmmmm... Tror dog jeg vil ønske mig et lille 1 af slagsen i år til jul ikke noget stort eller prangende..... bare et fint lille sundt pengetræ... Det ville da lige være sagen..
Nå, lille et mindre sidespring fra drømme verden :D))))
Og så har vi pyntet op herhjemme til jul.... JEPS.. ^_^ Her i "palæet " begynder julen allerede så småt i midt nov. Elsker bare sådan julen og den hyggelige tid, så jeg elsker at gå og nusse rundt med julepynten i go' tid, da jeg har 5 flyttekasser jeg skal gå igennem hvert år..
Så det bliver måske ikke så nemt at se en helhed med alle billederne jeg vil vise, da største delen af mit hjem et kommet i julehumør..
Bør vist lige advarer Jer mod seriøst billedespam på højeste plan !!!!  ^_^






Hjemmesyet julesæk anno 2012, det malede hjerte er inspireret fra Maileg :)
Har lavet 2 i år denne lille model og længere nede kan I se den store udgave..


Skolen for små nisser ....


Min hyggekasse hvor jeg opbevarer julebånd, lys og divs, julenips..

Skal du med på rotte vognen??? Rotten med det stribet halstorklæde i hvidt og lysegrønt, har jeg selv syet for en del år tilbage..

Ligeså denne KÆMPE rotte, er 1 af de julefigurer som jeg har syet..







Mit nye elskede sofabord til blot 300 kr. nu fint istandsat...




Den store julesæk anno 2012 syet af mig, jeg har brugt en dug som jeg købte sidste år, efter jul da var dugen nemlig sat ned, så jeg har fået syet 2 julesække til blot 50 kr. tilsammen, det kan da vist ikke blive gjort meget billigere...






Denne fine Maileg vogn fandt jeg på loppen til 10 kr. i sommers...






Lille nissedreng som jeg lavede sidste år af Fimoler, du kan se resten af familien HER eller kigge under :: December hygge :: øverst oppe i ved headeren..








Min hjemmesyet pakkekalender som jeg syet sidste år, inspireret fra Maileg..





















20 kommentarer:

GitteBlinkilde sagde ...

Sikken et fint julehjem :-)

Louise sagde ...

Bliver da helt i julestemning, men hjemme hos mig føles det for tidligt at pynte allerede....
Hvor er det altså bare hyggeligt, ser godt ud med det nye sofabord og sofa og det har fået ny plads :-)
Tak for dejlig inspiration til når jeg selv skal finde julekasserne frem :-)

Knus herfra

Anna sagde ...

Same cudowności, wszystkie dokoracje bajeczne. Pozdrawiam serdecznie.

Anonym sagde ...

Hvor ser det bare hyggeligt ud, rigtigt julestemning. Elsker bare at du er så god til at forny gamle ting og sager og få det til at ligne en million. Det er jo sådan set nemt nok at ha en flot og lækkert hjem, hvis man har penge nok men det du gør er helt fantastisk
tusind tak for kikket indenfor hos dih
Mange juleklem Ditte

Petitflora sagde ...

Er du da så "færdig", Tina det er VILDT HYGGELIGT OG FLOT
Du er da mere end VELKOMMEN her hos mig i løbet af de næste par uger (smiler), Vildt smukt
Knus Anja

de Feuth sagde ...

Hvor gad jeg bare godt være en nisse hjemme hos dig, hold op der er hyggeligt. Tillykke med bordet som ligner at du har købt det fra nyt. Nu må jeg spørge, hvad hedder det stel du har med grøn og røde blomster kan man få det endnu eller er det gammel GG ? Kh Andriette

Moster-Mette sagde ...

Hold da op hvor er det flot,sikke en masse flotte billeder. Kommer helt i julestemning. Glæder mig også til snart at se mit julepynt igen.
Knus
Mette

wulffine sagde ...

Hold da helt op.... hvor ser det hyggeligt ud med al den julepynt, glæder mig til at komme igang med julerierne.Tillykke med den nye sofa og det flotte bord... vi er selv igang med en gang maling og nyt gulv.. det kan du se på min blog.

Knus

Anne O sagde ...

Sikke et smukt julepyntet hjem du har - det ser bare vildt hyggeligt ud :0) Knus Anne

Birgitte og Kaffekoppen sagde ...

Jamen Tina, sikke et julehumør jeg kommer i. :-) elsker dine sokker og dine julesække. Suk :-)
Kram Birgitte

Anonym sagde ...

Hej søde ven.skønne smukke FOTO fra dit flotte hjem,du bor så hyggeligt.vi sesmsnart knus fra heidi

Alessandra sagde ...

Wonderful!!!Everything is wonderful!!!I love your sweet creations and i love your gorgeous home.
Kisses
Alessandra

MilleVanille.blogspot.com sagde ...

Hvor ser det godt ud Tina, så mangler der bare lidt gran så er den i vinkel... Super flotte billeder....smukt smukt

Loppe sagde ...

JJJJJJJJJJJJJJJUUUUUUUUUULLLLLLL

***********************************

Kopowski for dælen... Du er fantastisk !! ELSKER simpelthen at du kreerer det ene efter det andet... IGEN kunst på højt plan !..
Enhver kan gå ud og købe alle tingene, men at hitte på og kreere til små penge, og arrangere med humor og finesse ...

ER og BLIVER KOPOWSKI-fan !!!

Ønsker mig et lille bitte visit i dit skønne hjem ... LOVER at tage rene sokker på og vise ÆGTE julesind !!

KNUUUUS
<3
Loppe

Guldloks moster sagde ...

Hej Tina

Ihhhhh hvor er det bare et fint julehjem, selvom man bliver næsten helt forpustet af alle de mange ting ;-)

Men rigtig fint det er det.

Jeg glæder mig også rigtig meget til at skulle finde alt julepynten frem, men jeg venter lige lidt endnu.

Knus fra Lotte

Maj-Britt Johansen sagde ...

Jamen Tina
det er da helt fantastisk gennemført, det ser bare smukt og hyggeligt ud
Mange knus
Maj-Britt

Anonym sagde ...

Hei .. Så utrulig koselig :) du er så flink :) hva jobber du med ?,du som er så kreativ ? Fantastisk hjem du har :)))

Fruu Knudsen sagde ...

hello Tina,
Your Blog is soooo beautiful and the Jul decoration is very nice.
Congratulations!
By the way, this year I bought my first Maileg Nisse and since one week 3 Nisse moved into, too
Have a nice weekend...
Greetings,
Marita

Lulufant sagde ...

Tak Gitte ^_^ Elsker også bare at pynte..

Hej Louise :)Det var da så lidt, ja herhjemme er vi altid tidligt ude med julepynten, glæder mig til at se dit julehjem når det står klart..

Tak Anna :)

Tak Ditte :) Ja, det er sådan jeg også ser på det, for der er jo nogle af os som må sparer hvis pengepungen ikke er så stor, så jeg gør det sådan her :D

Tusinde tak Anja :) Ahhh er sikker på at du kan pynte et yderst smukt julehjem..

Tak Andriette ^_^ Jeg mener det hedder Kim green eller Denise Green, er ikke helt sikker ;) Og det er noget gammel GG så tror at du skal kigge efter det på DBA..

Tak Mette :) Så vil jeg da være den første til at kigge ind på din blog når du har lagt julebilleder ud, kan slet ik få nok af julehygge..

Tak Wulffine ^_^ Det lyder vel nok spændende med nyt gulv..

Tusinde tak Anne:) skal du også snart jule pynte?? ::

åhh..tak Birgitte ^_^ De julesække har været billige at lave selv, man kan jo bruge en hvilken som helst gammel eller ny dug..

Tak Heidi :) Glæder mig hygge med dig snart <3

Tak Alessandra ;)for de venlige ord..

Tak Tine ;) Ja, du har ret granen mangler med DEN venter jeg dog lidt med endnu, den bliver så hurtig grå og kedelig hvis den kommer for hurtig ind, glæder mig til vi skal ses d. 1...

Ha ha.. Loppe ;D Du er bare herlig,, du skal være hjertelig velkommen <3

Tak Lotte :) Pynter du op d. 1 søndag i advent?? Ville ønske at jeg kunne vente så længe.. men det er bare tæske svært..

Tusinde tak Maj-Britt ^_^ Ja, julehyggen spreder sig langsomt håber jeg til alle Jer...

Tusinde tak til dig * Anonym *

Tak Marita :) Når du først er kommet igang med samle på Maileg nisser, så kommer der bare rigtig mange til, jeg kan slet ikke styrer mig, når jeg ser dem, de er bare så fine og hyggelige..

Tusinde mange tak alle sammen for Jeres helt vidunderlige kommentarer <3

Bamse krammer til Jer alle
Fra mig **

corinne* sagde ...

émerveillement total c'est
Magnifique ,féérique bravo et
merci pour cette part de Rêves....